Just kLik

Tuesday, February 7, 2012

NexTiMe JgN MaRaH YeR~




::: marah benar niy :::


Secantik mana pun anda atau secomel mana pun anda , anda takkan terlepas dari perasaan MARAH GERAM BENGANG dan seangkatan dgnnya ... Senang jer nak kawal perasaan marah tapi seperti biasa ia terpulang pada individu...


:: peristiwa itu memang diluar jangkaan, aku memang tak dapat kawal keBENGANGan, istigfar yg aku ungkap, umpama tak memberi kesan, mungkin aku menglafazkannya tanpa menghayati.. Aku memang nk segalanya berakhir dgn bahagia dan ceria tapi syg, gurauan yg semakin menjadi-jadi, membuat aku sakit hati.. Itulah , mak aku penah cakap, jgn gelak lebih-lebih, nanti parah jadinya.. Nak buat macam mana kan , dh mereka buat lawak, tpi inilah yg aku dapat, perasaan marah yang membelenggu diri.. Maka pengakhirannya sangat dalam keadaan tegang dan serius kerana reaksi wajah aku yg 'ketat'.. Seriously, memang tak dapat kawal, tapi aku syukur sbb aku boleh kawal air mata aku, lepas jelas semua org nampak air muka kemarahan aku, aku istigfar kembali, dan segalanya tenang tapi lidah aku masih kelu.. Waktu tu hanya satu aku fikirkan , keluar dari tempat itu dan taknak tengok muka mereka.. Sangat benci pada lawak mereka, insuran tamat tempoh, menyakitkan hati, kalau boley, aku nk sumpah seranah segala yg aku nampak, syukur, Allah masih memelihara.., TAPI aku gagal dalam mengawal emosi.. AKU GAGAL .. 
:: Wajah memang tak boleh menipu, apabila hati tengah marah, semanis mana wajahnya, akan ternampak juga kemarahan itu samada dari segi nada suara, pandangan mata, ataupun senyuman terpaksa.. Aku bukan sesempurna itu mengawalnya tapi aku akan berusaha ke arah itu.. Mungkin itu lebih baik dari terus jadi begitu.. 


Alhamdulillah, Allah telah tenangkan hati aku kembali, jangan Engkau biarkan nafsu mengawal diri., dan janganlah Engkau pesongkan hati ini setelah mendapat hidayahMu, pimpinlah aku bantulah aku,..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.