Just kLik

Sunday, January 15, 2012

SaiNgKu oRe kLaTe

KeLaNTaN oH KeLaNTaN ..
Untuk pengetahuan kalian, sebelum niy aku tak suka orang kelantan atas sebab2 penemuan orang kelantan yg menyakitkan hati.. 
First , lelaki kelantan yang menipu and mungkir janji tp tak semua lelaki kelantan menipu, mungkin dia terlupa, tak perlulah menyalahkan dia lagi. Semoga anda bahagia yer kawan.
Second, geng2 kelantan yg aku jumpa kt PLKN, Subhanallah, perangai mereka, memang menguji keimanan sungguh, time susah, kita dicari, bila senang, ntah mne pegi nya.,suka bgi alasan n xboley terima nasihat orang.. Tapi itu mungkin time lepas SPM, tak matang ag kan, xper lah. Ade juga org perak perangai mcm tu tp sbb kn xphm loghat klantan, itu yg teruk kena 'kata'.

Now.! Di bumi USIM, bestfren aku org klantan, dia beza dr org klntan yg penah aku kenal sblm niy.. Mungkin sebab kami sebaya n kami kongsi bulan lahir yg sama, kami agak sekepala dan serasi.. Sebelum niy ada juga tapi xserapat ini lar.. Aku boleh terima cara dia, dia pun boleh terima cara aku. Loghat dia pun boley difahami sbb dia tak pior sgt, tp kalau dgn saing2 klate dia, mmg aku tak paham lar apa depa cakap.. Then, dia tak hipokrit sama mcm i  (puji dri sndri juga, hehehe).. Style kami pun ala2 sama jer, dr segi pemakaian lar, beza ny dia pakai jeans , aku tak pakai jeans , itu jer.. Tapi kmi still boley berkongsi citarasa.. =)

Bestfren aku niy ramai tp aku mention kan dia niy sbb dulu aku terlalu tak suka org kelantan, so pesanan ringkasnya disini, jgn terlalu tak suka, anda bakal jatuh cinta... Alhamdulillah, aku jatuh cinta pada sahabat yg sama jantina.. Kami juga kongsi hobi yg sama , suka bergambar tp utk tatapan sendiri , snap n save for ourself only... 

"Mahabbah Ukhuwah"
....itulah ayat salah seorang kawan aku, indahnya bersahabat kerana Allah, baiknya kita dihargai, buruknya kita tak pernah dikeji malah ditegur dgn baik sekali.. Murah hati dan pandai menjaga keaiban, maruah rakannya..



SEMOGA PERSAHABATAN KITA KEKAL SELAMANYA N MENDAPAT KEREDHAAN DARI ALLAH...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.