Just kLik

Thursday, January 5, 2012

TaHuN BaRu

SaLaM TaHuN 2012 .. (sempat ag kan=)
Marilah kita bersyukur ke atas kurnian usia dan kesihatan yg Allah kurniakan pada kita semua .. 
Alhamdulillah.... Alhamdulillah.. Alhamdulillah ...


Sempena tahun 2012 yg baru menjelma ini , jom kita ubah diri kita , biar lebih baik dari tahun 2011... Yang negatif2 tu kita positifkan yer ., biarlah sepahit mana pun , kita mind set fikiran kita agar perkara yang pahit itu menjadi sesuatu yang manis.. Kekadang perkara pahit ini mengajar kita sesuatu yang tiada dlm silibus kat sekolah, so kita kaji semula kenapa perkara pahit itu terjadi.. Mula-mula , periksa diri sendiri selama 3hari 3malam dihadapan Allah , Allah Maha Berkuasa, Dia mampu menunjukkan apa yang kita tak tahu.. Tapi kekadang kita sendiri tak perasan, padahal Allah dh tunjuk pun.. 
Perbaiki solat , banyakkan membaca ayat suci al-Quran , moga hati-hati kita tidak buta..
Saya niy tak pandai nak cakap soal agama seperti mereka yang lebih fasih tapi insyallah , setakat basic tu, boleh lar amalkan, marilah kita amalkan bersama yer ..


MARI BERUBAH YER ...
Kita mampu lakukan .., jangan biarkan manusia seperti kita menjatuhkan kita kerana kita semua sama , kita sendiri yang menjatuhkan diri sendiri tetapi apa yang kita nampak orang lain cuba jatuhkan kita .. Jatuh bangun kita bergantung pada diri kita sendiri, orang disekeliling kita hanya sebagai pembantu atau penyebab, kita yang tentukan.. Jangan bebankan diri sendiri sebab Allah pun tak bebankan kita dengan bebanan yang kita tak mampu... Apa yang penting, segala yang berlaku adalah kesan dari perbuatan kita sendiri sama ada dalam keadaan sedar atau tidak.. Wallah hu'alam...


SELAMAT MENGHADAPI TAHUN 2012 .. MOGA 2012 LEBIH BAIK DARI 2011 ..
"periksa hati kita setiap hari"

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.