Just kLik

Friday, June 17, 2011

DeTik WakTu

sekian lama perasaan ini tidak wujud dalam diri . Bukan niat untuk menidak ketentuan Ilahi tapi ini sudah tertulis dalam rentetan hidup aku . Aku harus menghadapinya dlm hidup yang tidak seberapa . Pernah merasa rindu ? Rindu yang membuatkan kita mudah menangis .
Baru seminggu akak2 aku takde dirumah . Seorang memang dh smbung belajar kt penang sejak awal tahun lagi tapi kerap jua bersua , dh canggihkan . pakai skype jer . Seorang lagi akak aku yang telah menjalani kehidupan dgn aku selama 5bln telah pindah ke Kulim, dpat pindah sekolah, so kena ikut suami lar. Anaknya a.k.a anak saudara yang aku jaga selama 5bln itu juga turut serta. Sekelip mata segalanya hilang didepan mata.

Dulu tiap2 petang mesti buat mcam2 plan , main badminton , pergi pasar , pergi rumah makcik , pergi rumah kawan akak , pergi beli barang itu ini . Setiap petang mesti penuh akitivti . Meskipun kadang2 plan tak jadi , kami tetap buat bersama iaitu tidur. Kalau aku dan akak 2org tu bergabung, lagi jauh lar kami berjlan.

Tapi itu kisah dulu, sekarang aku kena coretkan sebuah kehidupan baru, meskipun nampak kosong tapi aku tetap rasa bahagia. Dalam bahagia yg cuba dibuat, ada juga air mata kerinduan yang keluar, lagi2 time makan, hari2 aku sekarang niy, makan sorang2 sebab timing mkn dgn mak abah n abg aku 2 org tu , tak sama. Aku mkan sekali sehari , diorang 4x sehari, tak terikut . So terimalah seadanya.

Aku bosan mengatakan aku bosan n aku bosan dgn perkataan bosan n seangkatan dgnnya. Maka kalau ada org tanya, 'cane skrg?' my answer is 'happy' . Apa yang kita sebutkan 1doa, maka kalau aku jawab bosan, maka bosanlah. Jadi positive kan diri anda, say happy. 
(*akak, rindu lar, ble nk balik, uwaaaa. )

2 comments:

  1. happy happy happy! my twin cannot sad..! happy!

    ReplyDelete
  2. must be !! kalau ko ada , boleh mengisi kerinduan aku .

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.